Блок 72 – Аутопут (обилазница), Бувљак и продужетак Јурија Гагарина

МЗ Др Иван Рибар представља план ЈП Урбанстички завода Београда који се односи на премештање Бувљака и градњу саобраћајне везе Војвођанске са Остружничким мостом и Обилазницом.

Урбанизација Новог Београда планирана је да се настави и даље од блокова 71 и 72, али нажалост, мало људи је упознато са тим плановима који ће значајно утицати на живот у целој месној заједници. Ово је само делић плана Урбанистичког завода који се односи на локацију Бувљака и везе са обилазницом/аутопутем до Остружничког моста – оба непосредно уз Блок 72.

Веза са обилазницом, аутопутем и Остружничким мостом

Као што се види из приложеног плана, предвиђено је улањање кућа у зони Блока 72 ка Виноградској улици, и то од кружног тока на раскрсници улица Војвођанске и Др Ивана Рибара, па све до краја данашњег новог дела Блока 72 где велика саобраћајница скреће ка „њивама“ и иде даље између корита реке Саве и изграђеног подручја уз Виноградску улицу, да би се спојила са обилазницом код Остружничког моста.

plan-detaljne-regulacije-saobracaj-obilaznica-autoput-novi-beograd-blok-72

Слика (детаљ): План детаљне регулације подручја уз Виноградску улицу са саобраћајном везом до аутопутске обилазнице, градске општине Нови Београд и Сурчин; ЈП Урбанистички завод Београда – Боја где смо дописали латинично Бувљак дефинисана је у легенди са стране као „комуналне површине (градска пијаца)“, а с обзиром да је недалеко у Блоку 44 велика пијаца, мало је вероватно да ћемо бити почашћени „зеленом пијацом“

Узгред, када је реч о овој саобраћајници, она би на свом другом крају требало да спаја данашњи кружни ток у Војвођанској великом обилазницом око Бежанијске косе и Бежанијког (новог) гробља полукружном трасом од раскрснице код „Кванташа“, и даље ка аутопуту, новосадском путу и кинеском мосту на Дунаву.

Премештање Бувљака уз Блок 72

Иако су у јавност изношене разне информације, стварајући утисак да нова локација новобеоградског бувљака (и свих пратећих садржаја и нус-појава) још увек није одређена, у документу ЈП Урбанистички завод читамо јасно да се планира Бувљак да буде премештен у Блок 72.

Продужетак улице Јурија Гагарина

Јасно је одавно да ће улица Јурија Гагарина бити продужавана даље како би се остварили планови које су власти помињале (не тако гласно) да се гради све до Остружничког моста (чиме би наша месна заједница практично постала центар новобеоградских блокова у средишњој зони од Моста на Ади до Остружничког моста). Њен краћи продужетак може се очекивати у периоду од годину до три године – али само уколико буде реализована идеја премештања бувљака.

Коментари

Ради потпунијег информисања јавности износимо овде нека виђења оваквог урбанистичког развоја нашег краја у односу на различите теме, више за размишљање него за конкретне акције:

Вредност некретнина – масовна новоградња (са уређеним паркирањем) може даље да обара цену старијих станова са једне стране, али са друге, она ће чинити да наш крај више није „на крају Новог Београда“ па то дугорочно може донети и неке позитивне ефекте у том смислу.

Рокови – знајући како ствари обично теку, у најбољем случају овај развој догађаја је могућ за 5 до 10 година, уколико не буде значајнијих измена планова (из било ког разлога, на пример, одлуком да се фокус масовне новоградње усмери на леву обалу Дунава или десну обалу Саве код Макиша).

Урбанизација – с обзиром да борба становника и месне заједнице за спречавање сакупљања отпада непосредно уз зону становања, и, још погубније, паљење отпада недалеко од Блока 72 (уз велике облаке црног дима и смрад који стиже до Јурија Гагарина), тече увек тешко због нејасних надлежности градских служби*, неки урбанизацију, било какву, виде као једино решење да се ови проблеми реше (бар кад је реч о нашем крају), то јест, да се потисну даље ка Остружници.

*Постоје индиције да ће дуготрајна иницијатива уродити плодом већ наредних дана и да ће новонастале депоније бити уклањане а канал очишћен – о чему ћемо вас благовремено обавестити.

Утицај на живот – питање је у којој мери ће Бувљак подићи ниво квалитета становања у месној заједници, а у којој мери ће погоршати ионако тешку ситуацију са отпадом који ветар разноси по целом крају, или са безбедношћу становника са далеко већом флуктуацијом људи разних профила. Са друге стране, појачање саобраћаја највише ће, буком и загађењем, утицати на живот новијег дела Блока 72, нарочито у зградама које су директно окренуте ка аутопуту. У том смислу Иницијатива за садњу дрвореда уз насеља у Блоку 72 свакако је вредна заједничног инсистирања да се тај дрворед очува и додатно обогати садњом и са друге стране данашњег канала која припада истој парцели.

Шта можемо да урадимо (да подстакнемо или спречимо ове планове) – јавне расправе и консултовање становника није нарочито популарно у нашој пракси управљања локалном самоуправом, те нас нико вероватно ништа никад и неће питати. Ако нас неко и пита вероватно се ни сами нећемо сложити да ли је све ово добро или није баш најбоље решење за наш крај. Месна заједница стоји на располагању за све иницијативе и предлоге које ће уврстити у своје активности уколико иницијатори преузму одговорност да се њихове идеје спроводе у дело.

Advertisements

Један одговор на “Блок 72 – Аутопут (обилазница), Бувљак и продужетак Јурија Гагарина”

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s